
Ιδού το νέο λογότυπο των Everest. Καλύτερο ή χειρότερο;
Συνήθως κάθε ανανέωση λογότυπου είναι θετική, γιατί φρεσκάρει τη μπράντα. Ειδικά όταν συνοδεύεται με νέα στρατηγική και νέες συνεργασίες (chef, franchisees, κλπ).
Όταν όμως γίνεται πάρεργα, το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι το βέλτιστο. Κάπως έτσι αντιλαμβανόμαστε το νέο λογότυπο των Everest, το οποίο δε δείχνει να αντανακλά με εμπνευσμένο τρόπο το κύρος της γνωστής αλυσίδας.
Αντικατέστησε λοιπόν ένα διαχρονικό, επιτυχημένο, ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό λογότυπο με μια δυσανάγνωστη, «μπουκωμένη», «χειρόγραφη» γραμματοσειρά σε στυλ δεκαετίας του ’90. Κι αφού -κατά τα λεγόμενά τους-, η πρόθεση δεν ήταν να δημιουργήσουν ένα ρετρό, αλλά ένα φρέσκο, urban look, θεωρούμε ότι ο ανασχεδιασμός αυτός μάλλον δεν απέδωσε το ζητούμενο…
Ακόμη, οι τρείς λέξεις που υπογραμμίζουν τη νέα κατάσταση «roasted, toasted και fresh», δε ταιριάζουν. Όταν δύο από τις τρεις κάνουν ρίμα (ομοιοκαταληξία), και η τελευταία όχι, τότε όλο φαίνεται παράταιρο, λάθος. Αυτό επιδεικνύει προχειρότητα κι έλλειψη δημιουργικότητας εκτός του οπτικού και στο λεκτικό, στο σλόγκαν.

Ελπίζουμε ότι το ανανεωμένο μενού θα έχει την προσδοκόμενη επιτυχία… Η διαφορά είναι ότι αν οι νέες γεύσεις δεν πάνε καλά μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν στο μενού με άλλες. Ενώ μια μέτρια / ατυχής επιλογή ανανέωσης εταιρικού λογότυπου με 200 καταστήματα, έχει υψηλό κόστος, δε μπορεί να (ξανα)αντικατασταθεί εύκολα και θ’ ακολουθεί τη φίρμα για πολλά χρόνια. Φυσικά, σε μια τόσο γνωστή μπράντα και με ένα τόσο υψηλό διαφημιστικό budget οι επιπτώσεις μιας λάθους επιλογής δε θα επηρεάσουν ουσιαστικά το impact αυτής της ενέργειας, δε θα δώσει όμως και το παραπάνω που θα έδινε ένα επιτυχημένο σήμα!
Κάθε νέο δημιουργικό οφείλει να γίνεται καλύτερο, ομορφότερο, εμπορικότερο. Εδώ διακρίνεται μια βιασύνη και μια σχεδιαστική έπαρση που αδιαφορεί για τα trends, τον εμπνευσμένο και πρωτότυπο σχεδιασμό, και τις βασικές αρχές σημάτων και copywriting.
Ευχόμαστε την επόμενη φορά ο CMO και η ομάδα του να είναι πιο καλαίσθητοι και απαιτητικοί και ν’ αποδώσουν στην ιστορική αλυσίδα του “Κυρ Μήτσου” του Κολωνακίου το εταιρικό branding που της αξίζει…
